Jūn 10

“Rīgas Metropole” valde tiešsaistē tikās ar RP SIA “Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētāju Džinetu Innusu

Vakar, 9.jūnijā, Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības “Rīgas Metropole” valdes sastāvs- Rīgas mērs Mārtiņš Staķis, Rīgas vicemērs Edvards Smiltēns, Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks un Carnikavas novada domes priekšsēdētāja Daiga Mieriņa, tiešsaistē tikās ar RP SIA “Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētāju Džinetu Innusu, lai rastu risinājumu pasažieru pārvadājumu jautājumiem Rīgas metropoles areālā.

Tika izvirzītas četras būtiskākās Rīgai un Pierīgai aktuālās tēmas diskusijai, lai sāktu darbu pie Rīgas Metropoles mobilitātes plāna un vienotas sabiedriskā transporta sistēmas izveides:
1. Rīgas Metropoles satiksme;
2. Maršruti- pilotprojekti, to gaita;
3. Mobilitātes punkti;
4. Vienota sabiedriskā transporta biļete Rīgā un Pierīgā.

Dž.Innusa prezentē RP SIA “Rīgas satiksme” esošo situāciju un nākotnes redzējumu. Tajā skaitā trīs pilotprojektus: Abrenes iela- Ulbroka- Saurieši, Rīga-Baloži, Rīga- Mārupe- Jaunmārupe, kuriem ir veikti nepieciešamie finanšu aprēķini, sagatavoti reisu saraksti, lai šo pakalpojumu varētu sniegt, tomēr, atvērts paliek jautājums par to kā un kurš sedz attiecīgos zaudējumus starp izmaksām un ieņēmumiem.

Šobrīd ārpus Rīgas pilsētas, atbilstoši VSIA “Autotransporta direkciju” izsniegtajām atļaujām, RP SIA “Rīgas satiksme” jau apkalpo vairākus galamērķus ārpus Rīgas pilsētas robežām. RP SIA “Rīgas satiksme” maršrutu tīklā jau ir ietverti Bukulti, Langstiņi, Ulbroka, Getliņi, Katlakalns, Jaunmārupe, Mārupe, Skulte, un nākotnē kā iespējami galamērķi ir izskatīti Ķekava un Ādaži.

“Rīgas satiksme kā pilsētas nozīmes transporta pakalpojuma sniedzējs varētu paplašināt savu pakalpojumu arī ārpus, uz nākošo līmeni, un pievienot arvien jaunus, jau izstrādātus maršrutu galapunktus,” tā min Džineta Innusa.

Kā mobilitātes punkti tika minēti trīs, kuros būtu vērts realizēt reģionālā transporta pasažieru pārsēdināšanu uz pilsētas sabiedrisko transportu un, kur ir visi priekšnosacījumi, lai šādus punktus veidotu un strādātu pie to attīstības- Jugla, Dole un Ziepniekkalns, kam piekrīt arī E.Smiltēns papildinot ar punktu Berģos A1/A2 šosejas krustpunktā, Babītē un Tīrainē pie dzelzceļa stacijas.

“Rīgas Metropoles rīcības plāns, attiecībā uz transportu, kā arī Satiksmes ministrijas stratēģijas kā svarīgu aspektu mobilitātes punktu izveidē paredz sasaisti ar Latvijas Dzelzceļu, veidojot ērtu iespēju pārsēsties no personīgā transportlīdzekļa vilcienā vai Rīgas sabiedriskajā transportā.”

Lai gan VSIA “Autotransporta direkcija” šobrīd strādā pie vienotas biļetes tehniskā risinājuma, taču ne mazāk svarīgi ir savlaicīgi  atrisināt arī savstarpējo norēķinu jautājumus starp valsti, pašvaldībām un pasažieru pārvadātāju.

Vīzija par kopīgu maršrutu tīklu, vienotu pasažieru informācijas sistēmu, vienotu tarifu un vienu biļeti Rīgā un Pierīgā varētu būt realizējama, tomēr pie šo jautājumu risināšanas nolemts atgriezties pēc neilga laika, kad būs saņemta atbilde no RD Satiksmes departamenta uz VSIA “Autotransporta direkcijas” lūgumu sniegt viedokli par SIA “Rīgas satiksme” veiktajiem finanšu aprēķiniem attiecībā uz pilotprojektiem.

Leave a reply

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.